Jäsenyhdistyspalvelut

Hyvä hallinto on omaisjärjestötyön kivijalka. Lukuisat vapaaehtoiset ja työntekijät tekevät vuosittain arvokasta työtä sitoutumalla huolehtimaan omaisyhdistysten hallinnon ja talouden asianmukaisesta hoitamisesta ja kehittämisestä. Yhdistysten elinvoimaisuuden turvaamiseksi FinFami ry:n OMAHA-toiminta tarjoaa jäsenyhdistyksille tukea hallinnon ja talouden sekä arvioinnin kehittämisessä.

OMAHA-toiminnan tarkoituksena on

  • lisätä yhdistysten osaamista hallinto- ja talousasioissa
  • auttaa yhdistyksiä arviointityön suunnittelussa ja kokonaisarviointien toteuttamisessa
  • tuottaa tukimateriaalia yhdistyshallinnon tueksi
  • neuvoa yhdistyksiä yhdistyshallintoon liittyvissä kysymyksissä
  • tukea hyvien hallintotapojen juurtumista ja toimivaa vuorovaikutusta yhdistyksissä
  • välittää tietoa ja hyviä käytäntöjä yhdistysten välillä sekä tukea järjestön sisäistä verkostoitumista

OMAHA-toiminnan toimintamuodot

  1. Neuvonta ja konsultointi
    • Puhelin- ja sähköpostineuvonta
    • Vaativampi ja pitkäkestoisempi asiantuntijaohjaus
    • Kriisiapu
    • Auditoinnit
    • Materiaalit
  2. Koulutus- ja verkostotoiminta
    • Valtakunnalliset ja verkkokoulutukset
    • Paikallisesti räätälöidyt koulutukset
    • Työpajat, klinikat ja verkosto-oppiminen
  3. Kehittämistoiminta

 

FinFamin OMAHA-toiminnasta vastaa yhdistyshallinnon asiantuntija Arto Bäckström (ks. yhteystiedot), johon kaikki FinFamin jäsenyhdistykset voivat olla yhteydessä hallintoon, johtamiseen, talouteen ja arviointiin liittyvissä kysymyksissä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone